Wyszukiwarka :  
Rekordy Prędkości Samochodów Seryjnych
Firmy produkujące auta, zawsze chciały zadziwić swoich klientów najszybszym autem dopuszczonym do ruchu drogowego, seryjnie produkowanym. Niestety, taki samochód to całkiem inna robota, niż te "kosmiczne" bryki bijące światowe rekordy ponad 1000 km/h. Taki samochód by mógł być dopuszczony do ruchu, musi być dość bezpieczny, bo przy dużych prędkościach nawet najlepsze systemy wypadkowe dużo nie dadzą, zwykłe opony się stopią, a hamulce zniszczą nawet przy lekkim hamowaniu. Przy budowie najszybszego auta seryjnie produkowanego i dopuszczonego przez ekspertów na ulice musi pracować mnóstwo ludzi, a fundusze jakie są przeznaczane na ten cel, są kosmiczne. Prawie co kilka miesięcy powstaje jednak nowy model, który o troche prześciga poprzedni, dlatego bardzo trudno jest zrobić aktualną liste najszybszych seryjnych samochodów.
Zacznijmy jednak od przedstawienia wszystkich rekordzistów, a później omówię tylko trzech najlepszych.

Model:

Max:

0-100km/h
1. SSC Ultimate Aero TT 411 km/h 2,78 s
2. Bugatti 16,4 Veyron 407 km/h 2,5 s
3. Lotec Sirius 405 km/h 3,8 s
4. Dauer 962 Le-Mans 404 km/h 2,6 s
5. Saleen S7 Twin Turbo 400 km/h 2,8 s
6. Koenigsegg CC-X 392 km/h 3,0 s
7. McLaren F1 391 km/h 3,2 s
8. Koenigsegg CCR 388 km/h 3,2 s
10. SSC Ultimate Aero TT 371 km/h 2,7 s
11. Bugatti EB 110 S 350 km/h 3,3 s
12. Jaguar XJ 220 349 km/h 3,6 s
13. Lamborghini Murcielago LP640 340 km/h 3,4 s
14. RUF CTR 339 km/h 3,6 s
15. Porshe Carrera GT 334 km/h 3,8 s
16. Ford GT 330 km/h 3,7 s
17. Ferrari F40 324 km/h 4,0 s


...::: 3. Lotec Sirius :::...

Lotec - już sama nazwa wywołuje dreszczyk emocji u prawdziwego znawcy motoryzacji. Silnik tego pojazdu to jednostka V12, znana z najdroższych modeli Mercedesów. Osiąga ona - bagatela - 1300 koni mechaniczych, a maksymalny moment obrotowy już przy 3800 obr./min, jego wartość wynosi, uwaga: 960 NM!


Wnętrze tego potwora jest wykonane w bardzo sportowym stylu, fotele zostały zrobione z kevlaru,(!) wyposażone są w automatyczne pasy bezpieczeństwa 3- lub 6- punktowe. Na wzór bolidów Formuły 1, Sirius otrzymał także automatyczny system gaśniczy pozwalający na błyskawiczne stłumienie ognia w komorze silnika i kabinie pasażerskiej. Jest także możliwość regulacji ze swojego miejsca ustawienia osi przedniej, jak i tylniej. Każdy z dwóch obwodów układu hamulcowego wyposażony jest w urządzenie wspomagające. Lotec Sirius został wyprodukowany w liczbie 25 sztuk, cena nie jest znana, ale na pewno nie jest niska. Czas realizacji zamównienia wynosił 9 miesięcy, ale chyba warto było czekać. Jak na wiek 12 lat, Lotec Sirius znajduje się nadal w czołówce najszybszych i najmocniejszych samochodów świata.


Prędkość maksymalna Sirrusa to 405 km/h (dla bardzo dobrego kierowcy), a około 400 dla zwykłego.
Pod maską ma aż 1334 KM, co daje 3,7 s. do setki.
Silnik V12, a jego pojemność to 5987 cm3.


Filmik: Prezentacja Lotec Sirius




...::: 2. Bugatti 16,4 Veyron :::...


Do niedawna najszybszy samochód świata. Trafił do produkcji we wrześniu 2005. Produkowany jest przez Volkswagena. Sprzedawany pod marką Bugatti (Volkswagen jest obecnie właścicielem Bugatti). Aby cały zespół napędowy mógł działać, potrzebny był wydajny system chłodzenia, na szczęście projektanci ładnie i w miarę dyskretnie upakowali wszystkie wloty powietrza. Zastosowano też sprytną sztuczkę - tylne skrzydło unosi się po wyłączeniu silnika, tak aby jednostka mogła jak najszybciej ostygnąć. Uwagę przyciągają 20-calowe alufelgi z logo EB pośrodku, wzorowane na te z modelu T35.


We wnętrzu można znaleść, futurystycznie wyglądającą konsole środkową i kubełkowate fotele wyglądają bardzo nowocześnie. Na desce rozdzielczej obok prędkościomierza i obrotomierza znajduje się też wskaźnik pokazujący moc, z jakiej się w danej chwili korzysta, znany już z Rolls Royce'a Phantoma.


Auto jest na pewno krokiem w przyszłość, jeśli chodzi o rozwiązania techniczne. 8-litrowy silnik o mocy 1001 koni mechanicznych sprzęgnięty z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów oferuje 1250 Nm już przy 2200 obr/min. Takie są oficjalne dane, wiadomo jednak że firma będzie oferować kupującym możliwość przeregulowania silnika w zakresie 900KM - 1300KM.
W połowie sierpnia zmierzono już oficjalnie prędkość maksymalną i wynosi ona 407 km/h. Aby poskromić taki potencjał ceramiczne hamulce z tytanowymi zaciskami razem z pomocą tylnego skrzydła zatrzymują auto z prędkości maksymalnej w zaledwie 10 sekund! Cena auta na poziomie miliona euro nie odstrasza zainteresowanych, natomiast fabryka w Molsheim już pracuje i pierwsze auta opuszczą ją jeszcze w tym roku.


Filmik: Bugatti Veyron osiąga 407km/h



...::: 1. SSC Ultimate Aero TT :::...

Zaprezentowany 31 Października 2006 przez firmę Shelby Supercars, SSC Ultimate Aero TT od razu wzbudził podziw publiczności. OD początku był tworzony z myślą o pobiciu rekordu Bugatti (407 km/h). I tak się stało, 13 Września 2007 na zamkniętym odcinku autostrady w stanie Waszyngton Ultimate Aero TT rozpędziło się do 411 km/h bijąc rekord Bugatti o całe 4 km/h. Nie ma czym się dziwić, wsadzono przecież do niego Silnik V8 o pojemności 6,3l. z dwoma turbosprężarkami co w sumie daje 1 186 KM!
Auto jest napędzane przez 2 tylnie koła, a nie jak w przypadku Veyrona na 4. Do setki rozpędza się w 2,8 sek.




Sportowe nadwozie wykonano z włókien węglowych i kompozytów, a ramę ze stali stosowanej w astronautyce. Za kierownicą -pełen luksus. Skórzane fotele Recaro, zestaw 10 głośników podłączonych do odtwarzacza DVD, możliwość zmiany wysokości zawieszenia o 10 cm, co bardzo przydaje się w praktyce i specjalna kamera obserwująca tył samochodu.



SSC Ultimate Aero TT nie jest autem tanim. Proponowana cena to 1 Milion Dolarów, ale za takie luksusy i moc warto zainwestować w ten wóz.

Film: Szczytowe prędkości SSC Ultimate Aero TT



Przyznacie racje, że wszystkie te auta mają coś w sobie np. jazda z prędkością 400 km/h to tak jakbyś mijał co sekunde boisko piłkarkie! Niewiarygodne, a jednak prawdziwe! Przypomne tylko, iż Bugatti Veyron, nie podda się tak łatwo i niedawno jego twórcy ogłosili o trwających pracach nad nowym Bugatti, które podobno będzie miało 1300 KM, 2,0 s do 100 i prędkość maksymalną 439 km/h! Więc chyba już niedługo samochody seryjne pokonają magiczną bariere 500 km/h.


Artykuł na podstawie stron:
www.wikipedia.pl
www.autogaleria.pl
www.speed-zone.pl
WWW.FURA.PRV.PL